onsdag 9 oktober 2013

Många möte

Den här veckan är väldigt intensiv med många möten på jobb! Det medför sena kvällar och en tröttare Maria:-(

I måndags hade vi personalmöte (det har vi en gång i månaden), vi fick börja med att se en film om FIRO modellen. Vad är FIRO undrar ni kanske?
FIRO är en teori om vad som händer i grupper. Teorin utvecklades av psykologen Will Schutz. Han menar att en grupp alltid befinner sig i någon av tre huvudstadier.

Vi är i en uppstart på jobb och har många nya kollegor, det påverkar personalgruppen och enligt FIRO modellen hamnar vi vid förändring i tillhöra fasen.

Under personalmötet fick vi sitta i våra olika arbetslag och prata om vilken fas vi är i. På min avdelning kom vi fram till att vi är i tillhöra fasen=fas 1.


Här kan ni se FIRO cirkeln:

Det var intressant att lära sig om FIRO och hur en grupp påverkas vid förändringar.

Har någon av er arbetat med den??


I går gick kvällen åt till att träna inför en föreläsning som vi ska hålla på Pysslingdagen i Stockholm nu på fredag! 
Föreläsningen kommer att handla om utomhuspedagogik.


Det kanske är någon av er läsare som kommer att delta på Pysslingdagen den 11 oktober? Ser ni mig får gärna komma fram och prata med mig!

Ha det så bra!/
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen