söndag 8 september 2013

Fröknäckebröd


Ny dag som har använts på ett bra sätt. På förmiddagen motionerades kroppen med en lång promenad tillsammans med en vän och hennes hund.

Stor del av eftermiddagen användes till trädgårdsarbete, kroppen har fått sin motion för idag!

Fröknäckebröd

I torsdags var jag på en visning och informations träff med Nu Skins produkter. Det var lite mingel där det bjöds på goda frö knäckebröd med färskost. Jag kan bara säga att det var de godaste knäckebröden jag hittills har ätit. Tack Anna för receptet!!
Fröknäcke

Receptet får ni här:

Ingredienser 

Sätt ugnen på 160 grader.
1/2 dl pumpakärnor
3 dl solrosfrön 
1 dl linfrön
3 dl sesamfrön
4 dl majsmjöl
1 dl rapsolja
4 dl kokande vatten
1 tsk salt

Blanda alla ingredienser och rör sist i det kokande vattnet. 
Dela upp smeten på två bakpappersklädda plåtar.
Lägg över ett bakplåtspapper och kavla ut smeten jämnt över plåten.
Strö över flingsalt.

Grädda i mitten av ugnen i ca 60 min


Så här fint blev det i min fina glasskål från Zelected By Houze!




Fint besök

Det känns underbar i mamma hjärtat att få ha hemma äldsta sonen ett par dagar. 

Kevin och han flickvän kom hit idag, vi grillade och spelade kort (plump).
Mysigt att ha ungdomarna här! 


Nu kan jag sova gott med alla hemma i huset=))


Ha en trevlig söndag kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen