fredag 23 augusti 2013

Helsingborgs godaste räkmacka!

God kväll!

Visst är det speciellt med fredagar!? Arbetsvecka är slut (inte för alla kanske)!

UF dag

I dag har vi haft en UF-dag på jobb! Vad är UF-dag, undrar ni kanske?
U= utvärdering, uppföljning
F=förberedelse
På många förskolor säger man planeringsdag!

Det är jobbigare för huvudet med Uf dag, vanliga dagar är man igång och rör på sig en hel del, UF dagar sitter man mycket still på! Vilket är ytterligare ett bevis på att det är oerhört viktigt för kroppen att på röra på sig! (Vilken tur att jag var på ett Friskis o Svettis pass i går kväll!).

Räkmacka

Efter en lång dag på jobb orkade jag inte laga någon mat! Jag hade först gett sambon i uppgift att fixa något när en kollega gav mig förslaget att prova att köpa med något hem ifrån Vera´s deli & cafés!
Deras hemsida hittar ni här!

Det finns bland annat fina delikatesser att välja mellan och en blandad meny!

För oss blev det underbart goda räkmackor på Veras hembakade rågbröd med handskalade räkor, ägg, sallad, citron och dill. Kombinationen av rågbrödet och räkorna tillsammans var super och passade kanon bra ihop!
Jag kommer att prova flera av deras rätter!!

Snart är det dags för mig att krypa till sängs! I morgon bär det av till Kalmar för att hälsa på Kevin och leverera en del saker till honom!

God natt!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen