lördag 20 juli 2013

Parövning färger för yngre barn

Oj, snart är även min 3:dje semester vecka slut......bara en kvar:-( 
Men, men jag har haft en toppen semester hittills med kanon fint väder och många härliga aktiviteter!! Det är ju så det ska vara=))

Parövning färger

Dagens material som jag delar med mig av finns även det på min tidigare bloggplats.
Materialet riktar sig till de yngre barnen!
Materialet består av 10 olika färger (gul, blå, grön, röd, lila, rosa, orange, svart, grå och brun). Övningen går ut på att man parar ihop bilden med texten. Även om man inte kan läsa är det en 
enkel övning med färgkodning! Barnen får ett bildminne av ordet samtidigt som dem ser färgen!

Är du intresserad av materialet, klicka på länken nedan och ladda hem materialet som pdf.
Parövning färgerJag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

Nu blir det en dag i solen!
Hoppas ni också får det!
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen