måndag 15 oktober 2018

Montessorimaterial: Världsdelspussel

Jag har skapat ett instagram konto, där jag kommer att ge tips på pedagogiska material och aktiviteter för förskolebarn. På instagram heter sidan malund68pedagoginspo, följ mig gärna där!
--------------------------------------------------------------------------------
Nu är jag tillbaka till vardagen igen efter en härlig vecka på Kreta.
Första arbetsdagen är avklarad och det känns bra att vara tillbaka i sina rutiner igen.


Inom Montessori gillar jag extra mycket att jobba med världsdelarna där man tillsammans med barnen kan utforska om djur, människor, mat odyl om varje världsdel. 
Jag har tillverkat en del världsdelsmaterial och det jag ska dela med mig av i dag är också ett sådant.
Det är två olika världsdelspussel, ett med nio pusselbitar och ett med åtta raka pusselbitar. Övningen går ut på att bygga ihop pusselbitarna till pussel.    
                             

På båda pusslen står världshavens -och världsdelarnas namn. Välj själv vilket pussel ni vill skriva ut!

Vid intresse av materialet: 

Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!

Materialet laddar ni ner själv! Jag har fått mejl om att det fungerar hur bra som helst att använda Ipad och Iphone vid nerladdning När ni klickar på länken till materialet, så väljer ni sedan den lilla fyrkanten med pil vid adressfältet och väljer sedan spara pdf i Ibooks.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara här på bloggen.


Material LÄNKEN:
Världsdelspussel


Det var allt från mig ikväll, ha det så bra!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen