måndag 7 maj 2018

Engelskt språkmaterial: Bygga ord med tre bokstäver

Efter förfrågan av följare har jag nu tillverkat mitt första engelska språkmaterial, där man bygger engelska ord med 3 bokstäver.
Bland Montessoris språkmaterialet använder vi det rörliga alfabetet för att bygga ord. Materialet jag har gjort är ett alternativ till Montessoris rörliga alfabet. Det har samma syfte, man bygger ordet med de lösa bokstavskorten.
Materialet består av 20 remsor med en bild och tre tomma rutor för varje bokstav till ordet. Alla bokstäver är färgkodade efter Montessori, det innebär att konsonanterna är skrivna i blått och alla vokaler i rött. 

Vid intresse av materialet: 
Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!

Materialet laddar ni ner själv! Jag har fått mejl om att det fungerar hur bra som helst att använda Ipad och Iphone vid nerladdning När ni klickar på länken till materialet, så väljer ni sedan den lilla fyrkanten med pil vid adressfältet och väljer sedan spara pdf i Ibooks.

Nu ska jag snart se andra perioden i matchen mellan Sverige och Frankrike i Hockey VM! Trevlig kväll! /Maria

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag älskar både din blogg och ditt montessorimaterial. Jag skulle gärna vilja ladda ner det här materialet men länken leder mig till ett annat material. Finns det någon annan länk som jag skulle kunna använda?
    Med vänliga hälsningar, Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin!
      Tack för att du uppmärksammade felet. Jag ska lägga in rätt fil. Om du mejlar mig på malund68@hotmail.com så mejlar jag dig materialet.
      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen