söndag 22 oktober 2017

Målarkurs med vintage paint från Jeanne d`Arc Living

En kreativ dag som gett mig energi är snart slut. Idag har jag varit på en målarkurs hos Susanne Olsson som har Boutique Nytt och Nött, det var även där jag var på betongkursen. 
På kursen fick vi lära oss att måla olika föremål med Jeanne d`Arc livings vintage paint som är en kalkfärg. Jag valde att måla en gammal kakburk, så här gjorde jag:

1. Måla burken med ett lager av färgen warm grey.
2. Klipp ut änglar och tomtar från servetter medans färgen torkade. Använd endast översta laget av servetten.
3. Måla ett lager till och sätt fast 
änglarna och tomtarna i färgen.4. När färgen torkat vaxade jag hela ytan och polerade den lätt. Vaxet ger en skyddande och vattenavvisande yta.

 Nu har jag en fin burk att lägga mina goda skurna pepparkakor i till jul.
Jag tog med min pusselbit som jag gjorde på betongkursen och målade den med ett hjärta och första bokstäverna i våra namn.

Trevlig kväll!/Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen