söndag 26 mars 2017

Påskbyn på Vellingeblomman

Den här fina söndagen har vi varit på en tur till Lund och Vellinge. I Lund besökte vi det som var huvud anledningen till trippen, en hemmabiomässa. Det var väldigt imponerande ljud från anläggningarna som visades på mässan, det var även väldig dyra anläggningar.

Jag har hört reklam om Vellingeblomman och att de har en påskby med tema barn sånger, när vi inte var så långt ifrån fick det bli ett besök där.

Vid varje liten by spelades barn sånger som passade in med dekorationerna.
Vellingeblomman har inte bara blommor, utan är en stor butik fylld med jätte fina saker, man behöver lååång tid på sig att gå runt och titta på allt i butiken. Jag kommer helt klart att göra fler besök hos Vellingeblomman!

Vi passade även på att göra en snabb visit hos Majas Cottage innan de stängde för dagen. Majas Cottage är en mysig gårdsbutik med bistro som ligger strax utanför Vellinge. I butiken finns heminredning, textilier, accessoarer, blommor och Maja lyktor.

Majas Cottage har även en webbshop som ni hittar HÄR.

Här blir det en tidig kväll så jag passar på att önska er en god natt!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen