söndag 31 maj 2015

Mors dag 2015

Ni glömmer väl inte att fira era mammor idag! Det är nog svårt att missa att det är mors dag, det är som med mååååånga andra dagar ett kommersiellt jippo där handeln vill att vi ska shoppa.
Visst är det samtidigt lite trevligt att bli uppvaktad. 
 Mors dag-firandet kom till Sverige 1919 på initiativ av författarinnan Cecilia Bååth-Holmberg (1857–1920).
Jag har under veckan hört på radion om hur anvisningarna löd när mor skulle firas 1920 och hittade en bild på instagram: 

Jag ska uppvakta min mamma med något köpt och något hemgjort.

Ljusen är köpta på Rusta 


Hemgjort
Nyttiga chokladbollar med honung och linfrö.

Receptet på chokladbollarna kommer i eftermiddag!

Hörs sen!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen