söndag 2 februari 2014

Montessorimaterial: 4 bitars bokstavspussel med rosa vokaler

Ny månad redan, oj vad det har gått fort sedan nyår. I dag är det en månad sedan vi åkte upp till Stockholm för att Stellan skulle göra sin kranskärls röntgen. Vi visste inte då hur allvarlig kärlkrampen var och hur igentäppta kärlen var. Vilken tur att allt har gått så fort från diagnos till operation.

Uppdaterat material
Som jag skrivit innan har jag fått önskemål att ha vokaler färgkodade i rosa på mina språkmaterial. I dag delar jag med mig av en uppdatering av de populära bokstavspusslen. Materialet med röda vokaler hittar ni här.
Bilden nedan är inte super bra, jag fick fotografera bilden på datorn för färgen i vår skrivare har tagit slut:-)



Materialet består av 29 stycken 4 bitars pussel från A-Ö. 
Varje pussel har bilder med text under.
Vokalerna  är rosa och konsonanterna blåa i texterna.
Jag har valt att ha text under bilderna för att materialet även ska kunna användas av äldre barn som kan läsa samt för att de yngre barnen ska få bildminne av ordet! 
Om man vill kan man skriva ut två ex av varje och laminera den ena utan att klippa ut den och ha som mall!

Jag använder dropbox till materialen som ni själv kan hämta som pdf. 

Klicka på länken nedan för att ladda ner materialet som pdf:

                LÄNKEN:  BOKSTAVSPUSSEL med rosa vokaler
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.


Nu är det dags för mig att fixa till mig och köra ner till Lund och hälsa på min älskling!
Jag önskar er en skön söndag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen