fredag 15 november 2013

Pepparkakssnittar

Härligt att vakna och veta att jag har en ledig dag, så helgen har börjat för mig redan.
Förberedelser inför söndagen utförsäljning har fortsatt, idag bakade jag sega pepparkakssnittar som jag hittade receptet till på bloggen mariascupcakes. Snabba och lätta att baka!


Receptet kommer här:
Sega pepparkakssnittar:
ca 50 stycken
 
250 gram rumsvarmt smör
1 3/4 dl socker
2 msk sirap
1 msk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
5 dl vetemjöl
2 msk pepparkakskrydda

Gör så här:
Värm ugnen till 175 grader.
Låt smöret bli rumstempererat
Rör samman smöret med socker, sirap och vaniljsocker.
Rör ner bakpulver, vetemjöl och pepparkakskrydda.
Rulla ut degen till längder på en plåt klädd med bakplåtspapper (två längder per plåt brukar vara lagom) och platta ut dem.
Grädda i mitten av ugnen i ungefär tio minuter, tills dess att kanterna blivit lätt gyllenbruna.
Låt svalna något innan du skär längderna i sneda bitar.

Lycka till och trevlig helg!/
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen