söndag 9 juni 2013

Småbarnsmaterial djurpussel med 2 bitar

Hejsan!
Oj, vilken vecka vi har haft......studentförberedelser, taklagsfest, student, Sweden Rock och igår 40-års fest.
Tack Maria och Andreas Byrlén för en super rolig fest:-)

Det har varit en rolig men intensiv vecka med många goa skratt och härliga minnen för livet:-)

Nytt material
I dag vill jag dela med mig av ett småbarnsmaterial.
Det är ett djurpussel som består av endast 2 bitar.

Materialet består av 10 pussel.
Motiven är: lamm, häst, katt, hund, tupp, anka, ko, gris, mus och kanin.
Laminera och klipp ut bilderna.
Lägg ut bilderna på en matta eller ett bord och låt barnet/barnen pussla ihop bitarna som passar ihop!
Prata om bilderna....ex.hur många ögon har katten?


Vid intresse av materialet:
Gör så här: Klicka på länkarna som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet.


OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox då riskerar ni att få halva sidor!
Klicka på länken nedan för att ladda ner materialet som pdf.
LÄNKEN: Djurpussel med 2 bitar.
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

I morgon är det dags att börja jobba igen......tre veckor kvar att jobba innan semestern=))
 Önskar er alla en trevlig vecka!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen