lördag 6 april 2013

Montessorimaterial skriva rosa ord med 3 bokstäver

Hej igen!
Materialet som jag delar med mig av idag är skapat efter intervju med en blivande 5-åring.
Frågan var:
-Vad vill du lära dig?
Svaret:
-Läsa och skriva!
Det är roligt att intervjua barn och få redan på deras tankar!

Jag har tidigare tillverkat bygga rosa ord och nu har jag skapat ett material där man ska skriva ordet som bilden föreställer.







Materialet består av 20 bilder med 3 rutor under varje bild för att skriva vad bilden föreställer. Det finns även en lös lapp med ordet skrivet som man kan klistra på baksidan för självkontroll eller använda på något annat sätt.

Lpfö 98 Reviderad 2010I förskolan har vi en läroplan som vi arbetar efter och på mitt jobb synliggör vi det för föräldrarna genom att vi skriver strävans mål från läroplanen i dokumentationen till varje barn.
Det här tycker jag passar in till detta materialet:
Förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar intresse för skriftspråk samt förståelse för symboler och deras kommunikativa funktioner.

MATERIAL BESTÄLLNING
Vid intresse av materialet mejla mig på malund68@hotmail.com så skickar jag materialet till dig.


Det är kostnadsfritt!! 

Ha en fortsatt trevlig lördag kväll!
Kram Maria

5 kommentarer:

  1. Skicka mej gärna detta material. Tack!!
    asa.stavaker@jonkoping.se

    SvaraRadera
  2. Materialet är mejlat till dig Åsa!

    SvaraRadera
  3. Vilket bra material Du har tillverkat. Jag är tacksam om Du vill skicka Skriva rosa ord med tre bokstäver till marita_nordhav@hotmail.com Tack!

    SvaraRadera
  4. Tack Marita! Roligt att du tycker om det. Materialet är mejlat till dig!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Detta material skulle jag gärna vilja ha! Mailas gärna till my.lundin@skola.uppsala.se

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen