tisdag 16 april 2013

Montessori material skriva blå ord med 4 bokstäver

Hejsan!

I eftermiddags hade vi 17 grader varmt, det gav verkligen mersmak på vad som komma ska!
Vi satt ute och drack kaffe i det underbara vädret.

Det blir ett sent inlägg eftersom vi hade personalmöte på jobbet i kväll.
Jag vill gärna dela med mig av ytterligare ett språk material.

Skriva blå icke ljudenliga ord med fyra bokstäver
Tidigare har jag tillverkat skriva rosa ljudenliga ord med tre och fyra bokstäver.
Det här materialet har samma funktion. Barnet skriver bokstäverna på vad bilden föreställer i rutorna under bilden.
Materialet består av 12 bilder med 4 rutor under varje bild för att skriva bokstäverna om vad bilden föreställer. Det finns även en lös lapp med ordet skrivet som man kan klistra på baksidan för självkontroll eller använda på något annat sätt.

Lpfö 98 Reviderad 2010
Förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar intresse för skriftspråk samt förståelse för symboler och deras kommunikativa funktioner.

Vid intresse av materialet mejla mig på malund68@hotmail.com eller lämna din mejladress i en kommentar så skickar jag det till dig.
Det är givetvis kostnadsfritt!! 

God natt & sov gott! / Maria

2 kommentarer:

  1. Hej! Vilken fantastisk sida du har och så mycket fint material. Jag skulle väldigt gärna vilja ha det blå skriva-materialet. Tack för att du delar med dig! Med vänlig hälsning Malin Strömberg

    SvaraRadera
  2. glömde adressen p-m-stromberg@hotmail.com

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen