söndag 2 september 2018

Plopp i nya smaker från Cloetta

Genom mitt deltagande i Cloettas bloggnätverk får jag smaka på nyheter innan de når butikerna. Häromdagen fick jag en låda full med Plopp i nya smaker. 
I helgen har jag och Stellan smakat på de fyra nya smakerna som är:
Mjölkchoklad
 Gott och blandat
Djungelvrål
Kexchoklad
Vad tyckte vi om ny PLOPP?
De nya ploppen är inte krämiga inuti, utan är fasta som andra chokladkakor. Vi saknar det krämiga.
Plopp Gott och blandat har en seghet från godis bitarna som är i den. Den är ganska söt i smaken.
Plopp kexchoklad har crunch av kexbitarna som finns i den. Den smakar mer choklad än kex.

Plopp mjölkchoklad smakar som en vanlig mjölkchokladkaka.
Plopp djungelvrål har god lakritsbitar i sig och det smakar bra tillsammans med chokladen. Den blev vår favorit av de fyra nya smakerna.

I morgon ska mina kollegor få smaka gott och blandat och mjölkchoklad.
Originalet är fortfarande bäst enligt oss. Visste ni att Plopps original lanserades redan på 1940-talet.

Mjölkchokladkakorna kan ni reda köpa i City Gross butikerna, de övriga smakerna kommer att finnas i handeln från och med vecka 38. Smaka vetja och skapa ert egna omdöme om de nya smakerna!

Alla omdömen är mina egna och det är upp till mig om jag vill skriva om produkterna.

Bilderna:Mina egna

Trevlig söndagskväll!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen