torsdag 21 september 2017

Sannes montessorimaterial

Vilken start på veckan....i måndags var mitt arbetslag kvar på förskolan och ändrade om i lärmiljön, i tisdags var jag och en kollega på IKEA och shoppade nya möbler och ny förvaring till avdelningen och i går hade vi föräldramöte på kvällen. Vissa veckor är mer intensiva och fulla av aktiviteter än andra, den här är en sådan.

Runt om i vårt land finns det många som brinner för att skapa och utveckla nya pedagogiska material precis som mig, en av dem är SuSanne Löfström. Hon har tillverkat fina montessorimaterial inom många olika ämnen som hon delar med sig av via Google drive.
Det här är ett av hennes material:
Det här är ett material med äpplets delar som vi kommer att använda oss av på förskolans höstfest nästa vecka. Ni hittar det under mappen NO Botanik bland Sannes material.

Nu är det dags att köra till jobbet för ytterligare en härlig dag med alla goa kids! Kram Maria

P.s Titta gärna in i kväll för att ta del av ett bra erbjudande som jag har till er i samarbete med Poster Store!! D.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen