måndag 1 februari 2016

Lätt fixad Chai latte hemma

Jag tar gärna en Chai latte när vi är på café eller när jag är hos min kompis Anette som har en kapselmaskin och själv gillar Chai latte, dock tycker jag att de på caféerna är i sötaste laget.
I dag inhandlade jag svart chai te för att göra min egen Chai latte hemma, jag köpte det här:


I går gjorde jag ett glas med Chai latte till eftermiddagsfikat, yummi!
För att göra ett enkelt glas Chai latte böver du:
1 tepåse med Chai
1½ dl kokande vatten
½-1 dl mjölk
ev. honung eller annan sötning

Gör så här:
1. Häll vattnet i ett högt glas.
2. Låt te påsen dra i vattnet i några minuter.
3. Värm mjölken.
4. Skumma mjölken med en mjölkskummare.
5. Häll skummet över det färdiga teet. 
6. Tillsätt ev sötning.
7. Dekorera med att strö över lite kanel. 

Det får bli ett glas till frukosten idag! Ha en fin måndag!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen