fredag 8 januari 2016

Ljusdekoration med hjärtklämmor och bokstäver

Nu när julen är bortplockad här hemma känns det extra roligt att göra fint med nya saker och dekorationer. Eftersom det fortfarande är mörkt ut tänds det ljus varje kväll, så nu har brickan som användes till adventsljusen blivit dekorerade i kärlekens tecken istället.
Jag har satt dekorationstejp runt ljusen, gjort bokstäverna på datorn och satt fast bokstäverna med små hjärtklämmor. Till texten använde jag teckensnittet som heter Baskerville Old Face. Enkla och snygga bokstäver enligt mig.
Ljusen, stenkrossen och hjärtklämmorna är köpta hos Skånska Stearinljusfabrikens fabriksbutik vid Margretetorp, de är kungliga hovleverantörer. Dekorationstejpen är köpt hos TGR och brickan är köpt hos ZBH

Nu ska jag fixa till fredagsmyset som är inköpt i Saluhallen i Höganäs och hålla fredagskväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen