söndag 24 januari 2016

Lära klockan: 2 bitars pussel med halvtimmar 01:30-11:30

Nu blir det en kort paus från tvättning och städning för att uppdatera med ett nytt material. Häromdagen delade jag med mig att ett pussel med analoga och digitala klockor som visar hela klockslag, ni hittar det HÄR. I dag kommer pusslen som visar halvtimmar.
Övningen går ut på att känna igen både analoga och digitala klockslag och att pussla ihop de pusselbitar som visar samma tid.
Materialet består av 12 stycken 2 bitars pussel med analoga och digitala klockor, alla klockor visar halvtimmars tider.

Vid intresse av materialet: Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet.


OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox då riskerar ni att få halva sidor!

Länken: Klockpussel halvtimmes klockslag


Nu fortsätter städningen, ha det så bra!/Maria

2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen