måndag 9 november 2015

Montessorimaterial: 3-bitars ljudstridiga ord pussel (grönt språkmaterial)

Ny vecka igen och idag ska ni få ta del av ett nytt språkmaterial med ljudstridiga ord. Även det här materialet är i pusselform som mina tidigare populära språkmaterial.
 Materialet består av sju stycken 3-bitars pussel med ljudstridiga ord. Alla ljudstridigheter i orden är skrivna med röd färg och alla övriga bokstäver är skrivna med svart färg.
Orden på pusslen är sju, sjö, älg, get, äng, ägg och gök.
Pusslen kan användas i tidig ålder som en ren pusselövning, även om barnen inte känner igen bokstäverna får de ett bildminne av bokstäverna. Äldre barn tränar på att läsa de ljudstridiga ord.

Vid intresse av materialet:

Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet)
Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.
På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet:-)


Ha en bra start på veckan alla fina läsare!/Maria

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag kommer inte åt detta material. Kan du skicka detta till min mail: albulenabibaj@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com.
      Skriv vilket material det gäller så skickar jag det till dig.
      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen