tisdag 9 december 2014

Julpyssel till förskolebarn

Håller ni på att julpyssla på era förskolor?

Vi har börjat lite smått, igår tillverkade barnen och vi vår egen pepparkaksdeg som bakades ut idag, doften av nybakade pepparkakor är underbar och ger julfeeling!

Jag tänkte tipsa om enkelt julpyssel som man kan göra på förskolan med enkla medel.

Pyssel 1 Julgran


Till de här fina granarna behöver ni:
1. Tom toalettrulle
2. Grön färg
3. Glitter

4. Gult papper till stjärnan

Ni hittar källan till bilden och pysslet HÄR. Jag hittade det på Pinterest. 


Pyssel 2 Ängel


Till den fina ängel behöver du:
1. Papptallrik
2. Färgpennor
3. Färgade papper till huvud och händer


Ni hittar källan till pyssel 2 och 3 hos huppiemama, även bilderna kommer därifrån. Jag hittade även de här på Pinterest.

Pyssel 3 Ren


För att skapa renen behöver du:
1. Papptallrik
2. Färgpennor
3. Färgade papper till ögon, nos och händer


Ni kan följa mina anslagstavlor på Pinerest: malund68.

Några ord från kloka NALLE PUH


God natt!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen