onsdag 17 december 2014

FUCK CANCER

Oj, vad mycket som hänt på oerhört kort tid, i söndag skrev jag att man upptäckt vätska i huvudet på min pappa och att läkarna hade tänkt att tömma ut lite av det för att sedan kunna påbörja strålning, tyvärr fick vi i måndags eftermiddag reda på att metastasen i huvudet tagit bort så mycket av skelettet att det inte går, nu finns det inget kvar att göra för honom, om hans hjärta slutar slå ska inga återupplivningsförsök göras.
Hur lång tid han har kvar vet vi inte.


Det gör fruktansvärt ont i hela mig av att se hur pappa blir sämre och sämre.
Han är nu i palliativ vård (vård i livets slutskede), mina dagar består just nu av att jobba, köra till sjukhuset till pappa, köra hem och sova. Vi är fyra systrar och vi har bestämt att pappa aldrig ska vara själv, vi hjälps åt att täcka upp hela dygnet.

Mina besök här på bloggen kommer inte att vara särskilt täta den närmaste tiden.


Min och pappas hand!


Den här texten är vad jag känner nu!!!!


Din smärta är min smärta

Under min vandring på denna runda jord 
har jag känt fysisk liksom mental smärta 

Benbrott, skärsår och stor kärlekssorg 
Trott mej känna den maximala smärtan 

Men inget kan jämföras med smärta jag känner 
när jag ser dej lida, ser dej slitas sönder inifrån 

Gång efter gång grinar ödet i ditt ansikte 
Jag står vid sidan om och känner mej hjälplös 

Vill så gärna lindra dina fall, smeka din kind 
Det hugger i mitt hjärta att se dej våndas 

Samtidigt vet jag att smärtan i mitt hjärta 
är inget jämförelse med din.........

Texten har jag lånat HÄR på sidan www.poeter.se.

3 kommentarer:

  1. Känner inte dig men tycker mycket om din blogg, du inspirerar massor med ditt material m.m.! Fy för cancer. Ingen ska behöva uppleva det du/ni gör nu...:( så ledsen för er skull! Kämpa på!! Livet är ofantligt orättvist ibland... ❤ #fuckcancer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elin för din ord! Det har varit väldigt tufft.
      Nu har pappa somnat in och slipper ha ont.
      Kram
      Maria

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen