söndag 14 december 2014

Frånvaro på bloggen

#fuckcancer

Som ni säkert märkt är det lite mellanrum på mina uppdateringar här, anledningen är till stor del min sjuka pappa. Sist jag skrev om honom hade läkarna sagt att han nog hade lungcancer med metastaser på skelettet i bland annat huvud och revben. Läkarna har nu tagit prover på en metastas och konstaterat att det kommer från cancer i mage, bukspottkörtel eller tarmar, tyvärr hittar man inte modertumören.

Han har blivit inlagd igen efter att han fått ont på revbenen och det visar sig vara en metastas som vuxit och tagit sönder ett revben. Under veckan har man även gjort en skallröntgen och ser att det finns vätska i huvudet, nu väntar vi på att han ska få en dränering från huvudet till magen för att få bort vätska, för att han sedan ska kunna genomgå strålning för att minska metastaserna. För oss är det oerhört jobbigt att se hur mycket sämre han blir för varje dag som går. Allt har gått och går väldigt snabbt, det gäller att ta en dag i taget.

Usch, det är inget man önskar att någon ska råka ut för och just nu är min känslor som en bergochdalbana.

Min blogg heter ju om allt mellan himmel och jord så ni får även läsa om de tråkigheter som finns i mitt liv!

En dag i taget
Av Ida Scot Taylor
En dag i taget, det räcker.
Vänd dig inte om och sörj det förflutna,
för det är borta.
Och bekymra dig inte om framtiden,
för den har ännu inte kommit.
Utan lev i nuet,
och gör det så underbart
att det blir värt att minnas.


Kram Maria

2 kommentarer:

  1. låter väldigt jobbigt. Ta hand om dig!
    kram från en som gillar din blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för din omtanke!
      Kram
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen