torsdag 25 december 2014

Arraksbollar med karmellströssel

I går innan vi skulle till min lillasyster och hennes familj för att fira jul gjorde jag julgodis för att ta med dit, det blev arraksbollar som är super enkla att göra. 
Arraksbollar behöver man ju inte enbart göra till jul, de passar också bra på ett kaffekalas. 


Det här behöver du till ca 35 st arraksbollar

1 pkt färdig sockerkaksmix
100 gram smör
2 msk kakao
3/4 dl vatten
Arraksessens efter smak

Garnering:
strössel

Smält smöret och blanda ihop alla ingredienser.
Ställ svalt i minst 1 timme.
Rulla kulor och vänd dem i valfritt strössel, jag använde karamellströssel som jag hade hemma.
Förvara de färdiga arraksbollarna i kylskåp.

Trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen