onsdag 2 juli 2014

Nya projekt på gång

Så mycket man kan hinna på en dag bara man vill och orkar, jag har påbörjat två nya projekt här hemma i dag.

I mitten av 1990-talet var det populärt med furu möbler och vi köpte en byrå som vi använde i vår hall till för fem år sedan och sen har den stått i vårt uterum. I den förvarar jag lyktor, krukor, ljus och filtar.


Jag tyckte den behövde piffas till och har nu grundmålat den och ska förhoppningsvis måla klart den de närmaste dagarna.

Vilken färg tror ni att den kommer att få? Jag kan säga att den inte kommer att bli vit.


När vi köpte vårt hus 1996 fick vi en trästege med i köpet, den har varit ute under alla år och har det senaste året legat i gräset intill huset, tyvärr har det gjort att en del av träet har murknat.
Stegen är säkert hemgjord och kan vara upp mot 50 år gammal.



Jag har räddat den från att kastas och målat den vit!!


Stegen har fått en tillfällig plats i vårt sovrum till att hänga kläder på.



Tjusigt eller hur=))

Fler bilder på byrån kommer när den är färdig målad!

Vi hörs!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen