måndag 16 juni 2014

Montessorimaterial till yngre barn: 2-bitars sifferkort 0-9

Sommar och sol innebär en del pysslande i trädgården och med huset, igår påbörjade jag att olja vår uteplats så att den ska vara fin under resten av sommaren. Härligt att kombinera arbete med solande så att man får en fin solbränna.

Det är ett tag sedan jag skrev om något material, jag har några under tillverkning och ett som är färdigt som ni får ta del av idag.

Materialet är en parövning med siffror och bilder på ballonger som passar till yngre barn.

Materialet består av tio kort med siffror och bilder som man kan klippa isär för att kunna para ihop de.
Alla korten är färgkodade efter Montessoris lilla pärltrappa.



Vid intresse av materialet: 

Om den här sidan kommer upp så klicka längst ner på "Nej tack, fortsätt till nedladdning" om ni inte vill skaffa dropbox.


Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet. OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox, då riskerar ni att få halva sidor! 

Länken: 2-bitars sifferkort 0-9

Ha en skön måndag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen