tisdag 21 januari 2014

Montessori material: 4 bitars bokstavspussel på Norska

Den här veckan känns som en sådan vecka då jag kommer hem sent på kvällarna, det är träningar och personalmöte.
Därför blir det ett sent inlägg här på bloggen i kväll.


I helgen som gick ägnade jag några timmar till att byta ut bilder i det populärt materialet 4 bitars bokstavspussel  och översätta det till norska. Jag hade aldrig klarat att fixa alla ändringar själv utan den fina hjälpen jag fick av Mariann Hatlenes från Norge. (det var Mariann som efterfrågade det på norska) Vi hade mejl kontakt och Mariann gick igenom alla pusslen och skrev tre A4 sidor om vad som behövde ändras, jag lärde mig också om hur olika orden är på bokmål och nynorska. Tusen tack för hjälpen Mariann! Nu är materialet färdigt och jag hoppas det passar för de flesta av er i Norge med bilderna och texterna som är på materialet. 


 Jag har inte tagit en ny bild på materialet därför står det med svensk text på bilderna!

Materialet består av 29 stycken 4 bitars pussel från A-Å. 
Jag har valt att ha text under bilderna för att materialet även ska kunna användas av äldre barn som kan läsa samt för att de yngre barnen ska få bildminne av ordet!

Om man vill kan man skriva ut två ex av varje och laminera den ena utan att klippa ut den och ha som mall!

Klicka på länken nedan för att ladda ner materialet som pdf:
LÄNKEN:BOKSTAVSPUSSEL på NorskaJag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.
Önskar alla mina fina läsare en God Natt!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen