måndag 5 augusti 2013

Min nya kompis!

Hejsan!

Även om jag har jobbat en vecka är det inte lätt att komma in i rutinerna med att ex komma i säng i tid på kvällarna! Jag vill hinna med så mycket som möjligt på dygnets tjugofyra timmar=))
I kväll blev det lite trädgårds arbete med hjälp av min nya kompis!

Min nya hjälpreda

I går blev det lite shopping till trädgården, det blev en dynbox, sjösten och en ogräsbrännare!
Favoriten bland alla mina trädgårdsverktyg är min nya kompis ogräsbrännaren!
Från att ha provat på round up (ej miljö vänligt) och ogräsättika till ogräset, känns det som vi har hittat en snabb hjälpreda i ogräsbrännaren.
Man bränner helt enkelt bort ogräset mellan plattorna. Smidigt och enkelt!
Härligt när man känner att man hittat rätt verktyg!

Inköpsställe: Jula

Lotta på Liseberg

Medans jag har suttit här och skrivit har TV:n stått på och Lotta på Liseberg med alla artister har underhållit mig! En favorit bland hennes gäster i kväll är Magnus Uggla, kvällen avslutades med ett medley av Uggla!
Har ni lyssnat på honom som radiopratare? Han är härlig att lyssna på och riktigt rolig!

Ha det så bra alla läsare!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen