måndag 26 augusti 2013

God färskost med löksmak

Hejsan!

Oftast köper jag färdiga smaksatta färskostar, det finns en hel del goda smaker att välja mellan.
Det är faktiskt väldigt enkelt att göra själv.
I går gjorde jag en som är en av min favorit ostar.


Färskost med löksoppa

Jag använder mig av Alpnaerings löksoppa (den använder jag även till köttbullar och pannbiff) och philadelphiaost!



Recept

200 g philadelphiaost
2 msk löksoppa

Allt blandas och får stå en stund i kylen!

Man kan även använda 2 dl crème fraiche som man låter rinna av och blanda med löksoppan!


Färskosten passar bra att använda till kex, knäckebröd eller till att dippa grönsaker i!

Ha en bra kväll!/Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen