lördag 25 maj 2013

Sensorisk/djur parövning för yngre barn "vilket djur?"

Som jag skrivit tidigare har jag en del material under tillverkning och kommer att dela med mig av dem så fort de är färdiga:-)

Materialet jag delar med mig av idag är en parövning för yngre barn.
Det är en övning där man ska para ihop mönster/närbild på ett djur med en bild på djuret!
Titta på bilderna så förstår ni:-)
Så här kan man göra med övningen om man vill: Visa barnet/barnen bilden med närbild på djurmönster och prata om vilket djur barnet tror det är. Låt barnet leta upp bilden på djuret och para ihop korten.




Materialet består av 24 olika bilder som bildar 12 par. 

Syfte och mål med övningen:
Syftet med övningen är att se mönster och para ihop bilder.
Målet (LPFÖ 98 reviderad 2010) är att förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar intresse för bilder, texter och olika medier samt sin förmåga att använda sig av, tolka och samtala om dessa.

Vid intresse av materialet:
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.
LÄNKENGissa vilket djur!


Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara.

Önskar er en bra lördagdag!/ Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen